Com funcionarà la taxa de residus?
Per aconseguir el descompte de la taxa, cada unitat familiar haurà de treure, com a mínim, 29 vegades la fracció de l’orgànica correctament amb el seu cubell

La bonificació per fer correctament la separació de l'orgànica suposarà un 15% en la taxa de residus
Tot just fa una setmana que van començar la lectura de bujols en el nou model de la recollida selectiva. Una qüestió clau perquè la regidoria de Medi Ambient pugui recollir les dades de la participació de la ciutadania en el Porta a Porta i assignar les bonificacions de la taxa de residus.
Per aconseguir el descompte de la taxa, cada unitat familiar haurà de treure, com a mínim, 29 vegades la fracció de l’orgànica correctament amb el seu bujol. Tot i que, l’ordenança municipal fixa 36 vegades l’any, l’Ajuntament ha decidit reduir-ho en 7 aportacions per compensar que no s’hagi començat a l’1 de gener amb la lectura de bujols. En tot cas, si un ciutadà compleix amb aquestes aportacions aconseguirà un 15% de descompte sobre la tarifa base de la taxa, situada en 187,88 euros anuals, per contrapartida si no practica correctament el model se’l podria sancionar amb un augment del 40% sobre l’impost. Una sanció que prendria com a barem la quantitat de resta que genera la unitat familiar. Ho ha explicat la regidora d’Hisenda, Cristina López.
"El que també tenim en compte a l'hora d'estudiar és el tema de rebuig. Si tu no ho fas bé perquè no separes, no compliràs amb les 36 vegades a l'any de l'orgànica, però tampoc compliràs amb la separació de la resta, que es fa els divendres. Com que es veuria que no s'està seguint amb el sistema, aquesta gent tindria una penalització i se li incrementaria la taxa en un 40%"
Tanmateix, hi ha un seguit de casos que podrien quedar-se únicament amb la tarifa base, entre aquests hi hauria les segones residències, però també les persones que per diferents raons no hagin fet l’aportació de l’orgànica. La regidora posa la mirada en les unitats unifamiliars.
"Pagarien la tarifa normal aquelles persones que fan la separació correctament, però pel motiu que sigui, com les famílies unipersonals, que no arriben a l'aportació anual les 36 vegades a l'any. Entenem, per tant, que s'han de mirar aquestes casuístiques"
La titular d’Hisenda explica que aquest seguit de casos s’exploraran durant aquest any i podrien entrar en vigor el mateix 2027.





