Demà s’inicia el període de la declaració de la renda
Una campanya marcada pels ERTO que farà que molta de la gent que fins ara no estava obligada a presentar la declaració enguany ho hagi de fer. Segons dades d’UGT a Catalunya són 1,2 milions de persones que han estat afectades en algun moment per una suspensió temporal, total o parcial, del seu contracte de treball.
Els contribuents han de presentar declaració quan els rendiments del treball superen els 22.000 euros amb un sol pagador o 14.000 amb més d’un, en aquest darrer cas si s’han cobrat almenys 1.500 del segon pagador. I aquí es presenta la gran novetat d’enguany amb totes les persones que han tingut un ERTO, parcial o total. A més, en la majoria de casos és possible que surti a pagar ja que a aquestes persones no se’ls hi haurà fet la retenció en les prestacions. Un pagament que es podrà fer, per primer cop, fraccionat en sis vegades.
Els autònoms que van rebre prestacions, ja siguin municipals o de la Generalitat, també ho hauran de declarar com a rendiment del treball. En el cas de les deduccions, expliquen des de la Gestoria Arenys, hi ha una modificació important aprovada per la Generalitat. Es tracta d’una rebaixa en el tram autonòmic destinada a persones que hagin cobrat un ERTO o que estiguin en situacions precàries.
També pot haver canvis en aquelles persones que cobraven per maternitat i que han estat afectades per un ERTO total. Manel Calvo aconsella comprovar detingudament les dades de l’esborrany tenint en compte la situació personal de cada persona.
La campanya comença demà dimecres de forma telemàtica, a primers de juny ja es podrà fer presencialment i s’acaba el 30 de juny.



