El Reial decret per reformular les plusvàlues tranquilitza l'Ajuntament d'Arenys de Mar
L’Ajuntament d’Arenys de Mar respira ‘un pèl més tranquil’ després de l’anunci del govern espanyol per tirar endavant un Reial decret d’urgència per reformular l’impost de la plusvàlua. El Consell de Ministres ha provat aquest matí la nova taxa municipal.

Amb la reforma de l’impost es podrà gravar la plusvàlua quan realment es produeixi i no com fins ara en què calia pagar el tribut independentment de si s’havia produït un increment de valor. La regidora d’Hisenda, Laia Martín, tot i no conèixer els detalls del text, apunta que aquesta nova fórmula de càlcul del tribut no ha de suposar un canvi substancial per les arques municipals.
També es donarà dues opcions als ciutadans i es podrà escollir la més beneficiosa. Hi haurà l’opció de mantenir el càlcul utilitzant el valor cadastral del sòl i, per l’altra, s’oferirà la novetat de calcular-ho sobre la diferència entre el valor de compra i el de venda.
A més, els ajuntaments tindran competències per rebaixar fins a un 15% el valor cadastral del sòl, fet que contribuirà a fer que l'impost reflecteixi la realitat immobiliària concreta de cada zona o municipi.
Un impost que és un dels ingressos més importants pels Ajuntaments i de fet determinen el pressupost de cara a l’any vinent. Martín diu que s’està treballant en els números del 2022 que, segons avança, no tindrà massa canvis respecte a l’anterior.
La sentència sobre l’impost de plusvàlues es va començar a aplicar aquest dimecres i no tindrà caràcter retroactiu. Ara els Ajuntaments tindran sis mesos per adaptar la seva legislació al nou marc normatiu.


