La campanya de la renda 2025 ha arrencat aquest dimecres

SocietatNotícies de Portada

Fins al 30 de juny els contribuents que hi estiguin obligats podran presentar ja la declaració. Enguany, hi haurà més deduccions per a rendes baixes i joves, però en general es manté una campanya sense gaires canvis respecte a l’any passat

La Renda 2026 ja està en marxa. Foto: Supercontable.com

Estan obligats a fer la declaració qualsevol persona que hagin rebut ingressos superiors a 22.000 euros d'un únic pagador o més de 15.876 euros si se’n tenen dos o més. També l’han de presentar els autònoms, independentment de la renda, i els beneficiaris de l’ingrés mínim vital. En canvi, els aturats no hi estan obligats sempre que no superin els llindars mencionats anteriorment. Manel Calvo, de la gestoria Arenys, assenyala que la campanya manté la mateixa estructura dels darrers anys. Com a novetats, posa en relleu les deduccions a les rendes baixes i per al lloguer del col·lectiu fins a 35 anys.


“Bàsicament hi ha molt poca modificació. S’augmenta l’estalvi per rendes superior a 300 mil euros, pujant del 28 al 30% i, per contra, han aplicat deduccions per les rendes més baixes. Pel que fa a les deduccions, la que més ens pot afectar, és el tema del lloguer per a persones joves, menors de 35 anys, que es podran deduir un 10% de l’import pagat amb un topall màxim de 500 euros”

Pel que fa a les deduccions autonòmiques, a Catalunya n'hi ha fins a 13. Destaquen les del lloguer per a víctimes de violència masclista  i per inversió en societats de cooperatives agràries o l'acolliment familiar. Es mantenen també les deduccions per la instal·lació de plaques fotovoltaiques o la compra de vehicles elèctrics. Ara bé, Manel Calvo recorda la importància de revisar bé les dades abans de signar i acceptar el document.


“Que revisin bé les dades fiscals, mirar sobretot les deduccions pròpies de cada comunitat autònoma. També, mirar els guanys i pèrdues per la compra de criptomonedes, els guanys patrimonials i, tot el tema dels Bizums o compres online. I, el més important, abans de signar, que es comprovin les dades”

Hisenda també ha aclarit que els guanys dels influencers passen a ser considerats rendiments d'activitats econòmiques professionals. També cal declarar pagaments per Bizum, rendiments de neobancs, i guanys en plataformes de venda de segona mà com Vinted o Wallapop si es fan més de 30 operacions o s’ingressen més de 2.000 euros. 

L’esborrany de la declaració ja es pot demanar i acceptar-lo a través d’Internet. A partir dels 6 de maig es podrà fer telefònicament i, a partir de l’1 de juny, a les Oficines de l’Agència Tributària. La campanya s’allarga fins al 30 de juny.

Notícies relacionades